برقراری خط هوایی اهواز-اربیل برای توسعه تجارت با عراق  

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: باهدف توسعه تجارت با کشور عراق، برقراری خط هوایی اهواز – اربیل درحال پیگیری است.

 محمدجواد امانی رئیس اتاق بازرگانی اهواز  یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای مدنظر اتاق بازرگانی اهواز سیاست‌های دولت سیزدهم را توسعه تجارت با کشور‌های منطقه از جمله عراق عنوان کرد و گفت: با استفاده از دیپلماسی اقتصادی می‌توانیم زمینه توسعه اقتصادی در استان خوزستان و کشور را فراهم کنیم.

او  به سفر یک هیئت تجاری با محوریت اتاق بازرگانی اهواز به اربیل عراق اشاره کرد و افزود: افزایش سهم ایران در بازار اقلیم کردستان عراق، معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان و زمینه‌سازی برای توسعه تجارت با این کشور از مهمترین اهدافی است که به دنبال تحقق آن هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز  می‌گوید: با توجه به توافقات انجام‌شده قرار است نمایشگاه‌های مشترکی میان اتاق‌های بازرگانی اهواز و اربیل عراق برگزار شود که زمینه رشد و توسعه اقتصادی دو کشور و همچنین ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراهم خواهد شد.

آقای امانی  یکی دیگر از موارد موردنظر و مطرح شده در سفر به اقلیم کردستان عراق را بحث تسهیل روابط تجاری و پذیرش‌های تجاری توسط اتاق بازرگانی اهواز و اتاق بازرگانی اربیل عراق عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز توافق‌های خوبی انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین از موارد مهم مطرح‌شده بحث برقراری خط هوایی اهواز – اربیل عراق بود و قرار است سرکنسول ایران این موضوع را پیگیری و این خط با هماهنگی اتاق‌های بازرگانی ۲ کشور برقرار شود.

امانی می‌گوید: تلاش خواهیم کرد تا با ارائه ظرفیت‌های خوزستان، سهم خوبی از بازار‌های این منطقه را در اختیار بگیریم و بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در خوزستان و به تبع آن در کشور شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
اهواز همسایه بصره است و چه بهتر که ارتباطات با بصره و میسان و استانهای هم مرز با ما افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
پرواز اهواز بصره بسیار بهتر می‌توانست برای استان باشد